Veel bedrijven zoeken een laagdrempelige oplossing voor de aloude statische formuliertjes op de website. Deze offerte-aanvraagformuliertjes hebben invulvelden voor de NAW-gegevens en soms een tekstblok voor aanvullende vragen of opmerkingen. Helaas hebben deze bedrijven één ding gemeen: ze krijgen vrij weinig respons op de statische lijstjes.
Om meer leads te genereren, loont het om de vertaalslag te maken van een systeem zonder kennisregels, naar een dynamische vragenlijst: een lijst vol afhankelijke kennisregels die zorgen voor het dynamische karakter van deze formuliertjes. Desgewenst aangevuld met verhelderende afbeeldingen.
Maar er is meer! Veel bedrijven die startten met de configurator als dynamische vragenlijst, gingen daarna verder en gebruikten de configurator als basis voor het herzien van het gehele interne offerte- en orderproces.
Voorbeeld Noizezz
Noizezz wilde het hele orderproces aansturen via een dynamische vragenlijst waarmee klanten (audiciens) oorstukjes en oordopjes kunnen bestellen. Al snel werd duidelijk dat zij met een configurator ook de achterliggende processen kunnen verbeteren. Zo ging het bedrijf na het implementeren van de dynamische vragenlijst dus direct een stap verder door de configurator breder in te zetten.
Voorbeeld Staka Metallics
Staka Metallics heeft voor het samenstellen van RVS schakelkasten een (uitgebreide) dynamische vragenlijst opgesteld waarmee klanten nu een offerte bij hen kunnen aanvragen. De verkoopbinnendienstmedewerker hoeft nu uitsluitend – met één druk op de knop – de offerte te genereren en op te sturen want de websitegebruiker heeft de kast al helemaal zelf geconfigureerd.
Wilt u eens met ons praten over hoe wij uw specifieke situatie makkelijker kunnen maken of wilt u een demonstratie van onze software? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op. Samen bespreken we de mogelijkheden voor uw organisatie.
Wij demonstreren dit graag!